Çocuk porsiyonlarını biliyor musunuz? - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Çocuklarında kilo problemi yaşayan çocuklar bazen iştaha bazen kötü alışkanlıklara bağlasa da büyük ve ortak problem genelde porsiyonları ayarlamak çıkmaktadır. Genelde kendi yediğimiz kadar miktarları çocuğumuz büyüme çağında diye yedirmeye çabalamak doğru bir yaklaşımdır?

• Çocuklarımız genelde 6-7 yaşlarına gelene kadar sizin yediğiniz yemeklerin anca üçte birini yada yarısını tüketebilir. Yani yarım kepçe çorba ve 3-4 kaşık sebze yemeğiyle birlikte 1-2 kaşık yoğurt ve 1 dilim ekmek bir öğünde tüketilmesi normal olan besinlerdir. Gün içerisinde ki öğünlerde öğlen yada akşam 2 köfte kadar et tüketmesi de et ihtiyacını karşılamaya genelde karşılar.
• Dışarıda yemek yenilen öğünlerde sağlıklı sebzeli seçilen pizzalardan 1-2 dilim pizza, Çok tereyağlı seçilmemiş 1/3 kebap porsiyonu ise yine 5-6 yaşına kadar çocukların yiyebileceği en yüksek seviyelerdendir. Yani doymasında ve enerji ihtiyacının karşılanmasında gayet yeterli olabilmektedir.
• Çocuğunuzun ilkokul çağları başladığında öğünlerdeki porsiyon ihtiyaçlar da çocuğa özgü miktarlarda artış gösterir . Bu zamanlara gelindiğinde artık 1 kase çorba içtikten sonra doymadığı öğünler fazlalaşır . Artık 1 kase çorbasının yanında 4-5 kaşık kadar da sebze , sebzeli et yemekleri ya da sade et yemekleri öğünlerine eklenerek sağlıklı şekilde besinlerin artırımına gidilir.
• Çocuklukta beslenme deyince süt tüketimi her zaman ön plana gelen bir konudur . Gün içinde içilen süt ve süt ürünleri miktarları ise her çocukta değişkenlik gösterebilmektedir . Bazıları 1litre sütü gün içinde rahatça tüketebilirken kimisi 1 bardağı zorlayabilir . Süt tüketiminde ortalama olan porsiyon ölçüsü ise günde 2 bardak toplamda yada 500 ml civarında bir ölçüdür. Bunun yanında kahvaltıda 1 dilim peynir ve gün içerisinde 3-4 kaşık yoğurt ilave edildiğinde almaları gereken süt ve süt ürünleri ihtiyaçları gidermiş olurlar.
• Süt ürünlerinde yaşanan belirsizlik gibi tahıl ürünlerinde de çocuk porsiyonları genelde tam bilinmiyor. Ortalama 8'li yaşlara kadar çocukların yarım kase öğlen yarım kase akşam çorba içmeleri, gün içinde toplamda 4-5 kaşık pilav veya makarna yemeleri ve 4 dilim ekmek yemeleri tabi bunun 2 dilimi yaklaşık kahvaltıda olduğunu belirtirsek bu şekilde almalarını gün içindeki tahıl ihtiyaçlarını yeterince karşılar . Pilav yaparken seçimimizin bulgurdan , makarna yaparken de tam buğday yada kepekli olması taraftarıyız.
• Çocuğumuz kahvaltıda tatlı bir şey istiyorsa bunu direk çikolatadan yana tercih etmemek gerekir. Bazen hakiki, güvendiğimiz bir balla bazen de kendi yaptığımız doğal reçelle gidermek en doğrusudur. Pekmezde kahvaltıda tatlı ihtiyacını karşılamada güzel bir seçenektir. Tahinle karıştırıldığında enerji açığını kapatmada yardımcı olur, Yoğurtla kullanılması da kahvaltıda güzel bir çeşitlendirme seçeneğidir.
• Çocuklarıma renkli veya eğlenceli tabak hazırlamak onları mutlu eder. Buda besleyici ve dengeli kahvaltı yapmalarını güzel yönde etkiler. Tabaklara desen, yüz, surat yada obje çizmek onların ilgisini çeker ve tüketimi arttırır.
• Alerjik bir durum tespit edilmemişse eğer çocuğumuz her gün 1 yumurta yemelidir. Bazen sütlü bir omletle bazen bir gözlemeyle beraber yumurta yemelerini teşvik etmeliyiz.

Ögeyi Oylayın
(1 Oylayın)

Yorum yapın