Kilo vermek için aç kalarak kendinize eziyet etmeyin

Yaz aylarına 3 ay kalmasıyla birlikte akıllara kilolarımız gelmeye başladı. Hem baharın gelmesi de metabolizmaları canlandırarak bu isteği arttırdı . Herkesin acilen vermeyi istediği bu kiloların nasıl gideceği hakkında beslenme konusunda uzman olan olmayan herkesin bir sürü düşüncesi ve yöntemi var . Karatay, Dukan, protein, kan grubu, taş devri gibi bir çok uygunsuz diyetler internette ve medyada kol geziyor . Hatta 1 ayda 15 kilo kaybedeceğinizi garanti eden kitaplar piyasada yok satıyor . Özellikle internette ve sabah kuşağı programlarına bir çok bilgi kirliliği yer almaktadır. Hal böyle olunca her ortamda bilgiler değişiyor ve kafaları çok karıştırıyor. Bu konuda alanında uzman bilimin ışığında eğitim almış olan DİYETİSYEN'lere güvenerek sağlıklı bir şekilde kilolarınızdan kurtulmalısınız . Yoksa sağlığınızdan olmanız içten bile olmaz. Kötünün iyisi ise absürt diyetler uygulayarak metabolizmanızı çok yormanızdır.

KAHVALTISIZ GÜNE BAŞLAAYINN !!!
Gece boyunca aç kalan kendini tasarruf moduna alan vücudumuzu kahvaltıyla uyandırmak çok önemlidir.
Neden mi?
Çünkü uzun süre bilerek aç bıraktığınız vücudunuzu her seferinden metabolizma hızınızı yavaşlatırsınız. Zaten kilo vermek denge işidir. Hesap basittir. Alınan enerji harcanan enerjiden fazla ise kilo alırsınız. Sizde metabolizmanızı yavaşlatarak harcanan enerjiyi azaltırsınız kilo vermeyi zorlaştırır hatta kilo alırsınız. Bu nedenle güne kahvaltı ile başlamak hem metabolizmanızı canlandırmak için hem de öğle öğününde yiyeceğiniz yemeğin miktarını daha doğru ve kontrollü belirlemeniz için çok etkilidir.
ARA ÖĞÜNLER ARA GAZ GİBİDİR...
Ara öğünlerle sık sık çok yediğinizde bunların size kilo aldıracağını düşünüyorsanız bu bir yanılgıdır. Öncelikle ara öğün diye kastettiğimiz besinleri biraz açıklayalım . Ara öğün hafif ve sağlıklı olan atıştırmalıklara denir. Meyve, süt, yoğurt , ayran, leblebi , bazı tohumlar gibi doğal küçük öğünlere deriz . Bu gibi besinleri ara öğünlerde seçtiğimizde metabolizmamızı hızlandırıcı etki yaratır. Nasıl mı? Bedenimiz vücudumuza giren her besini özenle sindirdiği için fizyolojik olarak enerji harcaması da artar . Sizin 1,5-2 saat aralıklarla atıştırmanız vücudunuzun devamlı enerji harcamasına neden olacaktır. Tabi bu gün boyu her vakit buldukça kafamıza göre sağlıksız ve çok kalorili bir öğün yapacağınız anlamına gelmez . Ara öğünlerinizi ,Tarçın eklenmiş bir süt , ufak bir kase karışık meyve tabağı , 1 avuç yağlı tohum olan ceviz badem fındık gibi , 1kase yoğurda katılmış 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi gibi kan şekeri dengemizi sağlayacak şekilde seçilmelidir . Bu tür seçimler lif içeriği yüksek, uzun süre tokluk hissi veren ara öğünlerdir.

Öğeyi Oyla
(0 oy)

Yorum Ekle