Proje uygulamaya geçiyor Trafikte keşmekeşlikten kurtuluyoruz - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Kent ici trafik akışının düzene sokalması amacıyla Burdur Belediyesinin Pamukkale Üniversitesi'yle işbirliği yaparak başlattığı ortak hizmet projesini açıklayan Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz, yapılacak düzenlemeleri kamuoyuna duyurdu. Başkan Ercengiz, Köprübaşı ve Cumhuriyet Meydanı'nda ciddi düzenlemelere gidileceğini ifade edip, park sorunun ortadan kaldırılması için adımların atılacağını müjdeledi.

Kente daha sağlıklı bir trafik akışı kazandırılması için Burdur Belediyesi ile Pamukkale Üniversitesi arasında "Burdur Belediyesi Sınırlarında Trafik Düzenleme ve Sirkülasyon Projeleri ile Yol ve Kavşak Ön Projeleri" ortak hizmet çalışması protokolü imzalanmıştı. Pamukkale Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Halim Ceylan tarafından yürütülen ve 6 ay süren çalışma tamamlandı. Proje kapsamında mevcut verilerin toplanması, kavşak trafik hacim sayıları, otopark etütleri, bisiklet yolları ve toplu taşıma etütleri gerçekleştirildi. Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz makamında yaptığı açıklamada, yapılacak düzenlemelerle ilgili bilgi verdi.
Proje raporunda, Köprübaşı'ndaki orta refüjün kaldırılarak trafiğin %40 oranında rahatlayacağının yer aldığını aktaran Başkan Ercengiz, Köprübaşı ve Cumhuriyet Meydanı'nda akıllı sinyalizasyon sistemine geçilerek, araç yoğunluğuna göre bekleme süresinin ayarlanacağını söyledi. Park sorununun da ortadan kaldırılması için bazı yaptırımların başlayacağını dile getiren Başkan Ercengiz, otoparktan başlayıp şehir merkezinin etrafını saracak bisiklet yolu yapımının başlayacağını, artan öğrenci nüfusunun da göz önünde bulundurularak halk otobüsleriyle ilgili de düzenlemelerin yapılacağını vurguladı.
Burdur Belediye Başkanlığı Makamında yaptığı açıklamada, düzenleme raporuyla ilgili kamuoyuna bilgi veren Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz, "Burdur Belediyesi olarak bir çalışmamızın daha sonucuna geldik. Burdur Belediyesi, bilimselliğe ve akılcı yönetim anlayışına önem verdiği çalışmalardan biri olan, Pamukkale Üniversitesi'yle yürüttüğümüz belediye sınırları içinde trafik düzenleme ve sirkilasyon projeleriyle yol ve kavşak ön projelerinin hazırlanmasının özet bildirisini paylaşmak istiyorum. 6 ay süren bir çalışmada yapılan teknik çalışmaların, ölçümlerin ve öngörülerin sanuçlarında bize iletilen sonuç bildirgesi içerisinde 15 madde ilettiler." dedi.
Köprübaşı ve Cumhuriyet Meydanı'nda düzenleme var
Özellikle Köprübaşı ve Cumhuriyet Meydanı kavşağının en yoğun kavşaklar olarak belirlendiği, buraların akıllı kavşak olarak çalıştırılmasının hem seyahat süresini kısaltacağını hem de trafik yoğunluğunu azaltacağını dile getiren Başkan Ercengiz, "Öncelikle bu iki kavşakta çalışma yapılmasını istediler. Trafik Yönetim Merkezi kurulmasını talep ediyorlar. Burada sinyalizasyondan akıllı kavşak çalışmalarına, kavşak düzenlemelerinden yan yol girişlerine kadar bu işin profesyonel kişiler tarafından sürekli takip edilmesi, kentin trafik yoğunluğuna göre teknik bir ekibin Trafik Yönetim Merkezi'nde çalışmasını istediler. Ayrı bir birim olarak Trafik Yönetim Merkezi kuracağız. Sinyalize olan kavşaklarda, orta dönerlerin kavşak kapasitelerini %40 oranında düşürdüğü tespit edildiğinden sinyalize kavşaklarda orta dönerlerin kaldırılmasını istediler. Özellikle Köprübaşı Kavşağını ortadan kaldıracağız. Burada bir takım fiziki düzenlemeler yapılarak kavşaktaki karmaşaya son verileceğini ifade ediyorlar. Gazi Caddesi'nin Köprübaşı Kavşağı yönünde tek taraflı olarak düzenlenmesi toplam seyahat süresini azaltacağı için uygun bulunmamıştır. Uzun süredir Burdur gündeminde olan, yeniden tek yöne çevrilmesinin trafiği rahatlatıp rahatlatmayacağıyla ilgili sorulara da yanıt verilmiş olundu. Gazi Caddesi'nden Köprübaşı'na tek yön dahi olsa seyahat edilirken Müze Parkı noktasından itibaren trafik akışının yeniden tek şeride düşmüş olması trafik yoğunluğu açısından bir farklılık olmadığına işaret ediyorlar. Adliye Caddesi'nin alternatif olarak kullanılmasının alternatif olduğuna belirtilirken, seyahat süresinin de önemini, yapılan düzenlemelerle araç parkının önüne geçilmesiyle ilgili önerileri var. Köprübaşı ve Cumhuriyet Meydanı hariç sinyal optimizasyonu yapılan kavşaklarda seyahat süreleri %20 oranında iyileştirildiğinden optimize edilen faz yeşil süreleri uygunalacaktır. Yani gün içerisinde bazı sinyalizasyonlara bakıldığı zaman sürelerin akış yönlerine göre yeniden değerlendirmesinin yapılması gerektiğini, çeşitli similasyonlarla çalışma yaptıklarını aktardılar, bu çalışmanın daha uygun olacağını söylediler. Bu konuda yaptıkları iyileştirmeyle kent trafiğinin %20 oranında rahatladığını ifade ediyorlar." diyerek raporla ilgili bilgileri paylaştı.
Park sorununa ücretli çözüm
Raporda, Şehrin en büyük sorunlarından birisi olan düzensiz parklara yönelik çalışmalarında bulunduğunu söyleyen Belediye Başkanı Ercengiz, "Kent merkezi taşıt trafiğinde tanımlanamayan alanlar için tabelaların yanısıra yer işaretlerinin uygun olacağını söylerler. En önemli maddelerinde birisi de kentte düzensiz otoparklanma mevcut olup otoparklanmayla ilgili olarak Gazi Caddesi, Atatürk Caddesi, Adliye Caddesi, Güzelleştirme Caddesi, İsmet İnönü Bulvarı, Mehmet Akif Ersoy Bulvarı, Şehit Kalmaz ve İstasyon Caddelerinde otopark ücretlendirme sisteminin trafik dolaşımını pozitif yönde etkileyeceğinden, otopark ücretlendirme sisteminin kurulması uygun olacaktır. Ayrıca Salı Pazarı ve kent merkezindeki parkların trafik akışını olumsuz etkilediği ve bazı taşıtların yol kenarına bırakılarak uzun süre park edildiği, bu nedenle yol kenarı park alanlarının eşit ve adil kullanım açısından ücretlendirilmesi sonucuna ulaşılmaştır. Salı Pazarı günlerinde ilk yarım saat, 15 dakika, 1 saat olarak parka ihtiyaca göre ücretsiz izin verileceği, yol kenarı otopark ücretlendirmesi yapılacak caddelerin otopark alanı olarak imar planına da işlenmesi uygun olacaktır." dedi.
Bisiklet yolu müjdesi
Belediye Başkanı Ercengiz, çok istediği çalışmalardan birini de bu projeyle gerçekleştireceklerini ifade edip, bisiklet yolu yapımıyla ilgili bilgi vererek, "Bisiklet yolu bizim başında da istediğimiz birşeydi. Bisiklet Yolları yapmayı çok istiyorduk. Buna uygun caddelerin calışma yapılmasını istemiştik. Gazi Caddesi bir yönünde, Adliye Caddesi, Atatürk Caddesi, Öğretmenevi önünden Tugay istikametine, tugaydan da Kışla Caddesine dönüş olarak Halk Pazarı Caddesi, Namık Kemal Caddesi'nden bir tur yolu oluşturularak Otogar'dan başlayıp, Kışla Caddesine bağlayarak halka oluşturmamızı istediler. Emniyet Müdürümüz, Trafik Şube Müdürümüz, Zabıta Müdürümüzle bir toplantı yaptık ve bunun fiziki düzenlemesi için çalışmalarımızı başlatacağız. Şuan Armağan İlci Bulvarı'nda çalışmalarımız devam ediyor. Bu kaldırım çalışmalarıyla birlikte otogardan itibaren bisiklet yolunu bütün kenti kapsayacak şekilde yapacağız. Sağlık Bakanlığının yaptığı kampanyayla da aldığımız bisikletleri farklı istasyonlara koyup halkın hizmetine sunacağız. Hem sağlıklı yaşama katkı hem de taşıt trafiğinden arındırılmış bir şehir yaratmaya da çalışıyoruz." dedi.
Otobüslerle ilgili de düzenleme var
Artan öğrenci nüfusunun da göz önünde bulundurularak halk otobüsleriyle ilgili de düzenleme yapılacağını paylaşan Başkan Ercengiz, "Özel Halk Otobüslerilye ilgili güzergah rehabiltasyonları, kart kullanımı, işletme planları ve denetlemeyle ilgili olarak ayrıntılı bir çalışmaya ihtiyaç duyulduğunu söylüyorlar. Günde 35 bin Burdurlunun toplu taşımayı tercih ettiğini ve toplu taşıma master planının yapılması gerektiğini, artan öğrenci nüfusunun da göz önüne alındığında kentin her tarafına güvenli ulaşamın sağlanmasının daha uygun olacağı ve bu çalışmaların her noktada kente katkı sağlayacağı düşüncesindeler. Özellikle üniversite hattında ciddi iyileşmeler tavsiye ediliyor." sözleriyle raporda yer alan bilgileri aktardı.
Yaya güvenliği de düşünüldü
Kent merkezinde yer yer yaya güvenliğini sıkıntıya sokan elektrik direklerinin olduğu, bu direklerin kaldırılmasının gerekliliğiyle birlikte yer yer ağaçların budamalarla sinyalizasyonların ve levhaların açıkla görünmesinin sağlanması için de çalışmalar yapılacağını ileten Başkan Ercengiz, kavşaklara varılan noktalarda kontrollü geçiş sağlanması için hız kesicilerin uygun olacağını, bazı noktalarda trafik yoğunluğunun az olduğu için sinyalizasyonların kırmızı ve sarı fasılalıya döndürülmesi, bu uyarılarla kalınmayarak o bölgelerde de hız kesicilerle araçların durmaya zorlanması konusunda da uyarılarını paylaştı.
Bahtiyar Turan

Öğeyi Oyla
(1 Oyla)

Yorum Ekle