Yüksek faiz madurlarına çözüm sağlansın - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar yazılı açıklama yaptı;
Bankaların oluşturduğu kartel nedeniyle, mağdur edilip alacaklı olan ve haklarını arayan tüketicilerin, ikinci bir mağduriyet yaşamamaları ve mahkemelerin tıkanmaması için, bir yasal düzenlemeyle getirilecek toplu çözümün en adil, en uygun ve en ekonomik yol olacağı görüşünü belirtti;

Rekabet Kurulu tarafından 21.08.2007 ve 22.09.2011 tarihleri arasında oluşturdukları kartel nedeniyle, 12 bankaya 08.03.2013 tarihinde toplam 1 milyar 117 milyon TL dolayında idari para cezası verilmişti.
Rekabet Kurulu'nun vermiş olduğu idari para cezasının iptali için Vakıflar Bankasının açmış olduğu iptal davası Ankara 2.İdare Mahkemesi tarafından 25.12.2014 tarihinde reddedilmişti. İdare Mahkemesinin red kararının Vakıflar Bankasınca temyiz edilmesi üzerine de Danıştay 13.Dairesi tarafından Bankanın temyiz istemi 16.12.2015 tarihinde reddedilerek Rekabet Kurulu'nun kararı kesinleşmiş oldu.
Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 4.maddesine aykırı davranarak mevduat, kredi ve kredi kartı hizmetlerine ilişkin faiz oranı, ücret ve komisyonların birlikte belirlenmesi için kartel oluşturan 12 banka kredilere yüksek faiz, mevduatlara düşük faiz uyguladılar.
12 bankanın kartel oluşturduğu 21.08.2007 ve 22.09.2011 tarihleri arasında kredilere uyguladıkları yüksek faiz mevduatlara uyguladıkları düşük faiz nedeniyle mağdur edilen tüketicilerin alacak hakları doğmuştur. Danıştay 13.Dairesi tarafından Rekabet Kurulu kararının onandığı ve kesinleşmiş olduğu 16.12.2015 tarihinden itibaren alacak hakları doğan tüketiciler 10 yıllık süre içerisinde haklarını arayabilirler. Bazı tüketicilerin alacak hakları için tüketici mahkemelerine açmış olduğu davaların görevsizlik nedeniyle, reddedilmesi üzerine, tüketiciler tarafından Yargıtay'a temyiz için başvurular yapılmıştır. Tüketici mahkemelerinin bu tutumu nedeniyle, tüketiciler hem maddi hem de zaman kaybı açısından ikinci bir mağduriyet yaşamaktadırlar.
Bu sorunların yaşanmaması için, 12 bankanın kartel oluşturduğu tarihlerde
·üketicilerin fazladan ödedikleri faiz miktarları ile
·Tüketici mevduatlarına uygulanan düşük faizden dolayı oluşan mevduat faiz farklarının faiziyle,
·Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 58.maddesi gereğince 3 katı tazminat ile birlikte
hesaplanarak mağdur edilen tüketicilerin hesaplarına yatırılması konusunda soruna topluca ve kalıcı bir çözüm getirilmesi gerekmektedir.
Bunun için, Tüketici Hakları Derneği olarak, Sayın Başbakan Binali YILDIRIM'a ve BDDK'ya yazı yazdık. Başbakan'a ve BDDK'ya yazdığımız yazılarda, kartel nedeniyle mağdur edilip alacaklı duruma gelen tüketicilerin haklarını ararken, ikinci bir mağduriyet yaşamamaları ve gereksiz yere mahkemelerin tıkanmaması için, söz konusu taleplerimizi içeren bir yasal düzenleme yapılmasını istedik.
Bankaların oluşturduğu kartel nedeniyle, mağdur edilip alacaklı olan ve haklarını arayan tüketicilerin ikinci bir mağduriyet yaşamamaları ve mahkemelerin tıkanmaması için bir yasal düzenlemeyle getirilecek toplu çözüm en adil, en uygun ve en ekonomik yol olacaktır.
Bu amaçla, Tüketici Hakları Derneği olarak, tüketiciler adına, Hükümet'e, Başbakan'a ve BDDK'ya, kendilerinden talep ettiğimiz yasal düzenlemenin bir an önce gerçekleştirilmesi çağrısında bulunuyoruz.
Tüketicilere de şu çağrıda buluyoruz: tüketici mahkemelerine açtığınız davaların reddedilerek maddi ve zamansal olarak ikinci bir mağduriyet yaşamamanız için Yargıtay'ın vereceği kararı bekleyiniz. Ayrıca, Sayın Başbakan Binali YILDIRIM'dan ve BDDK'dan talep ettiğimiz yasal düzenlemenin bir an önce yapılarak mağduriyetinizin giderilmesi ve yargıda hak ararken ikinci kez mağduriyet yaşamamanız için sizler de Sayın Başbakan'a, milletvekillerine ve BDDK'ya yazı yazarak istekte bulununuz.
Basınımıza ve kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Ögeyi Oylayın
(1 Oylayın)

Yorum yapın